Naar de hoofdstad Tashkent - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Reinier Bakels - WaarBenJij.nu Naar de hoofdstad Tashkent - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Reinier Bakels - WaarBenJij.nu

Naar de hoofdstad Tashkent

Door: Reinier Bakels

Blijf op de hoogte en volg Reinier

20 September 2017 | Oezbekistan, Tasjkent

Opnieuw met de hogesnelheidstrein ging ik in 2 uur en 10 minuten naar de hoofdstad Tashkent, dat tegelijk de grootste stad van centraal Azië is, groter nog dan Almaty (v/h Alma Ata).
Als je in de Lonely Planet tussen de regels door leest dan zie je dat ze hun best hebben gedaan om toch nog iets aardigs over deze stad te zeggen. Niet dat het een lelijke stad is, maar de stad is vooral nogal steriel, het werk van de Sovjets, aardbevingen en de vorig jaar overleden dictator Karimov.
Als belangrijkste bezienswaardigheid geldt de Chorsu markt. Die is vooral reusachtig, maar verderop in Azië heb ik kleurrijker markten gezien. Het oude stadsgedeelte daarnaast is vooral oud, en niet typisch of zo.
Toen ik uiteindelijk neerzeeg bij een Irish Pub trof ik daar een paar uit het hostel – blijkbaar een van de weinige enigszins aardige adressen in de stad.
Wat het allemaal wel vrolijk maakt is het prachtige weer. Elke dag een strakblauwe hemel. In de avond al een beetje fris, maar overdag lekker warm.

• 21 September 2017 - 20:30

Emma:

Ik ben erg benieuwd naar je indrukken van Tashkent, Reinier! Ik volg je blog met interesse. Prachtige reis. Emma